Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jakie znaczenie mają kolory we współczesnym marketingu

Długoletnie badania potwierdzają całkowicie, że większość klientów przy swoich wyborach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Często mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, ponieważ dzieje się to na poziomie podświadomości, lecz faktycznie tak jest. Z takich też powodów zabierając się za tworzenie jakieś nowej czy próbę rozreklamowania już istniejącej należy być świadomym tego, jaką rolę to odgrywa.

Dobrze dobrane kolory mogą zachęcać do kupna czy wywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Lecz sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeżeli ktoś z kolorami nie trafi, to trzeba się liczyć z tym, że wielu klientów właśnie z tego powodu będzie omijała dany produkt. Dlatego też po prostu nie można wybrać kilka przypadkowych barw i ich użyć do tworzenia kampanii marketingowej, a trzeba wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepszą opcję.

Szczególnie że kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko firmowego logo, lecz również opakowań czy też wizualnej prezencji placówek. Co będzie oznaczało, że klienci często się z nią będą stykać, i podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Często jest to powiązane z emocjami – jeżeli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z danym kolorem, to zdecydowanie bardziej się on skłoni do skorzystania z propozycji danej firmy. Nie od dziś wiadomo, że pewne kolory mają przypisane jakieś znaczenie, i stanowią niejako kanon w wybranych branżach.

Niebieski kolor to profesjonalizm oraz zaufanie, ale też i poczucie stabilności, tak więc chętnie sięgają po niego branże ubezpieczeniowe, bankowe czy technologiczne. Czerwień symbolizuje siłę i energię, ale równocześnie niebezpieczeństwo, tak więc trzeba ją bardzo umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółtą kolorystykę chętnie sięgają firmy turystyczne, natomiast zieleń jest używana przez podmioty z branży medycznej, finansowej, ale też i takie, które chcą podkreślić ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu. Tak więc planują marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy indygo barwa sprawdzi się w projekcie, czy jednak lepiej znaleźć inne rozwiązanie.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Możesz także polubić...

Dodaj komentarz